Klinikken

Stacks Image 12

Veterinærsenteret Midt-Troms ble stiftet i 1988 av veterinær Maria Larsson Løksa, og het da Veterinærsenteret i Salangen.

Klinikken flyttet samme år inn i Paviljongen, Helsesenterveien, like ved Sjøvegan videregående skole.

Veterinærsenteret har vokst på alle måter siden den gang. I 2006 ble det opprettet en avdeling på Setermoen i Bardu, der vi også har hatt en velutstyrt butikk. I 2008 skiftet vi navn til Veterinærsenteret Midt-Troms.

I 2018 la vi ned klinikken i Bardu, og samlet alt tilbake på Sjøvegan. Vi holder til i lyse og trivelige lokaler, og framstår som svært moderne og meget godt utstyrt. Klinikken ligger sentralt til på Sjøvegan. Adkomst til klinikken er enkel, og det er lett å parkere rett utenfor.

Vi er fire veterinærer, som alle har lang og variert erfaring. Vi legger stor vekt på å holde oss oppdaterte på de nyeste behandlingsmetodene innen veterinærmedisin og dyrepleie, og deltar på kurs og kongresser i inn- og utland. Vi har et spesielt fokus på hund og katt.

Vit at vi bryr oss, og vil gjøre det beste for deg og ditt dyr. Vi diskuterer kasus og engasjerer også våre samarbeidspartnere når det trengs.

På våre velutstyrte klinikker har vi blant annet:

• Digital røngen som gir oss bilder av fantastisk kvalitet.
  • Ultralyd med ekkodoppler.
  • Fullt utstyrt laboratorium med hematologi, blodprofil, cytologi, mikroskopi, og alt utstyr for urinanalyser, tester for progesteron og riktig insenmineringstidspunkt/ parring for tisper, samt tester for påvisning av virussykdommer.
  • Utstyr for for analyse av fæscesprøver (avføringsprøver) med tanke på parasittinfeksjon.
Stacks Image 51
  • Utstyr for måling av øyetrykk.
  • Tannlegeutstyr med bor for fjerning av skadde tenner, fylling etc. Vi utfører tannrens med scaler og pussing.
  • Oppstalling for opererte dyr som må bli over natten.

Klinikken har et nært samarbeid med veterinærspesialist i smådyrsykdommer Bente Akselsen ved Dyreklinikken Tromsø. Når det gjelder hund med adferdsproblematikk samarbeider vi med Good dog og Tess Erngren.

Når det gjelder hestens bevegelsesapparat, har vi et godt samarbeid med equiterapeut Lise Mellingen. Equiterapeuten behandler hester med avvikende bevegelsesmønster, med en kombinasjon av fysioterapi og kiropraktikk.

Ved spesielle tilfeller benytter vi oss av en av våre kontakter tilknyttet spesialisttjenester.